torsdag 31. desember 2009

Årets favoritter - 2009

De siste late juledagene har jeg kost meg med å kikke i forskjellige blogger. Og det er mange som har lagt ut sine ti eller femten favorittkort eller LOer. Så jeg tenkte jeg skulle gjøre det samme. Så her kommer en miks av mine femten favoritter fra året som har gått (i alle fall mine favoritter av de jeg har husket å ta bilde av ;) )

Dette kortet ble lagd til ei dame på jobb. Hun er av det romantiske slaget så dette motivet passet godt til henne :)

I konfirmasjonstiden ble det laget mange av disse konvoluttkortene. Jeg synes de passer så bra når man skal gi pengegave. Og siden vi hadde mange kollegaer som hadde konfirmanter fikk jeg i oppdrag å lage en del av disse..

Det neste kortet jeg har valgt ut er et ganske enkelt kort, men jeg synes allikevel det er veldig fint. Mønsterarket er med på å få fram den rette stemningen og kortet passet ypperlig til ei lita nyfødt jente :)


Så kom sommeren, og ferietid. Jeg lagde noen små eksplosjonsbokser til noen av damene på jobb for å ønske dem en god sommer..



Jeg måtte også velge ut noen av LOene mine. Koser meg veldig når jeg tar fram bildebunken og setter meg ned med scrappesakene :) Denne LOen ble jeg ganske så fornøyd med!


Utpå høsten gikk jeg til innkjøp av en rimelig symaskin. Og det var virkelig et kupp!! Nå er det nesten ikke en eneste LO eller kort som forlater pulten uten å få en runde i symaskinen først.
Dette høstkortet var det første jeg brukte symaskinen på, og sømmen ble ganske så rufsete (jeg hadde tredd undertråden helt feil). Men det ble heldigvis bedre etter hvert ;)

På høsten var jeg også så heldig å få være med på et Gesso-kurs med dyktige Linn. Og etter det har også gesso vært flittig brukt både på kort og LOer. Dette bryllupskortet lagde jeg på kurset, og jeg ble veldig fornøyd. Digger effekten og stukturen man kan lage med gesso!

Dette kortet lagde jeg til en utfordring hos Sukkersött. Synes det er morsomt å være med på noen utfordringer nå og da - det er alltid inspirerende å prøve seg på noe nytt, og å se hva andre får til på samme utfordring :)

Dette kortet er et ganske så enkelt kort. Kortet ble laget til en av utfordringene i LOST-helga.

I november var det scrappe-treff i Bodø. Og denne LOen var en av de jeg lagde. Oppgaven var å lifte en av HegeALs nydelige LOer, og jeg er så glad i dette bildet av mamma og tantene mine.

Denne LOen ble også laget på scrappe-treffet, og jeg likte veldig godt stemningen i bildet og det enkle oppsettet.
Nok en LO fra helgetreffet. Herlige bilder fra sommeren :)


Når det etter hvert nærmet seg jul ble det storproduksjon av julegaver og julekort. Dette kortet med CD-lomme inni ble jeg veldig fornøyd med.

Dette kortet ble laget til min lillebror som er i USA som utveksligsstudent, og så alt for langt unna i jula. Hadde byttet til meg mange stempeltrykk med søte Henry på helgetreffet, men jeg synes han var litt vanskelig å fargelegge. Heldigvis gikk det bedre etter en del mislykkede forsøk. Og dette motivet ble jeg ganske fornøyd med :)

Det siste jeg viser fram er også det siste som ble produsert fra denne kanten før julen og flytting gjorde at det ble ganske så stille på produksjonsfronten. Disse juleposene med søte Magnoliamotiv ble veldig godt mottatt, og det kan nok hende det blir produsert noen av disse til neste år også ;)

Riktig godt nyttår til alle sammen!!

2 kommentarer:

  1. Godt nytt år!!
    Så nydelig kort og prosjekter!!
    Lekre farger og nydelige motiver!
    Ha en flott søndag,
    klem fra Maya :)

    SvarSlett
  2. Åh, her var det masse lekkert! Utrolig fine layouter og søte detaljer!
    Ønsker deg et riktig godt nyttår! Gleder meg til å se hva du skaper i 2010!

    Klem fra
    Camilla

    SvarSlett